יוגה לנשים בהריון

תרגול יוגה בהריון מחזק ותומך פיזית ומנטאלית באישה. בשיעורים נתרכז בצרכים המיוחדים האופייניים לתקופה זו, תוך מתן כלים להתמודדות עם תהליכי שינויי המתרחשים בהריון ולקראת הלידה. השעורים זהים במבנה שלהם לאלו המועברים בכיתות הרגילות: ישיבה (מדיטציה) קצרה, תרגילי נשימה ואימון פיזי תוך שימוש בשפה ועקרונות אימון הויג'נאנה יוגה: נשימה, השתרשות, התארכות, תנועה, חיבור, כוונה, תודעה שקטה.


נושאי התרגול ממוקדים בצרכי האישה ההרה ולעיתים עוסקים בתהליך הלידה עצמו. ישנו דגש על הקשר בין נשימה, קרקעית האגן ותנועה. בשעורים נכיר מחדש את הנשימה ונתמקד בשימוש בה ככלי להרפיה. תרגול מתוך מודעות לקרקעית האגן הוא מפתח לשמירה על בריאות ומהווה חלק משמעותי בהכנת האישה ללידה, תנוחות היוגה מחזקות את מערכות השרירים התומכים בשלד ומעודדות פתיחה של האגן מתוך תשומת לב ליציבה ולנשימה. מודעות הנרכשת בתרגול תורמת במניעת או הפחתת כאבי-גב השכיחים אצל נשים הרות.


התרגול בתקופה מיוחדת וקצרה זו בחיי האישה מהווה הזדמנות יקרה להתחנך מתוך הקשבה פנימה וללמוד אודות יציבה, נשימה, כאב, זרימה, שהייה בקיים. אני מאמינה שהמפגש עם תכנים אלו מהותי לקראת לידה והורות.